Jest to lista potworów jakie możesz spotkać na swojej drodze. Każdy potwór jest dogłębnie opisany: podane są ich statystyki, a czasem nawet taktyki przeciwko nim. Za potwory dostajemy doświadczenie, które potem jest potrzebne do zdobycia poziomu. Potwory są dzielone na podgrupy: zwierzęta, humanoidy, nieumarli, mistyczne stworzenia i eksperymenty. Każdy potwór ma również swój opis, który przedstawia kim jest i gdzie mniej-więcej występuje. Potwory mają również out fity, których używacie podczas walki, lecz nie koło każdego potwora out fit jest podany. Co wtedy? Nie wybieramy potworów, koło których nie ma out fitów, bo nie możemy ich wtedy użyć.
Lista potworów by Gargoin. Kopiowanie zabronione:
Zwierzę: Jeleń Punkty doświadczenia: 15 Opis: Zwierzę z rodziny jeleniowatych. Ciężar ciała utrzymuje na czterech łapach. Broni się zaś potężnym porożem, które również służy do ataku. Jest zwierzęciem płochliwym, unikającym walki, jednak gdy nie ma wyjścia broni się i atakuje na zmiane. Przez jego budowe ciała jest mało zwinny. Jelenie występują w lasach, oraz przy jeziorach i rzekach. Taktyki: Jeleń jest idealnym potworem dla słabych graczy - i dla tych walczących w bezpośrednim starciu i dla tych atakujących z daleka. Jego siła nie robi zbytniego zagrożenia dla walczących wręcz, a niska zwinność uniemożliwia uciekanie przed strzałami itp. Zagrożeniem z jego strony jest jedynie umiejętność "ataku poroża", przy której się rozpędza do dużej prędkości i uderza mocno z poroża. HP: 10 Pkt Statystyk: Siła: 2 Żywotność: 1 Zwinność: 1 Inteligencja: 2 Portret: Umiejętności: Atak poroża. Outfit:
======================================================================
Zwierzę: Jadowity wąż Punkty doświadczenia: 20 Opis: Zielone, podłużne stworzenie "pełzająze" po ziemi. Wyglądem przypomina jaszczurkę bez nóg. Węże występują w lasach i jaskiniach. Taktyki: Wąż jest już nieco trudniejszym przeciwnikiem. Może przyspożyć sporo kłopotów. Bohaterowie atakujący na dystans mogą mieć problemy z trafieniem tak niezwykle zwinnego stworzenia, a bohaterowie walczący w walce bezpośredniej mogą się liczyć z możliwością, że zostaną zatruci. Najlepiej mieć przy sobie antidotum i walczyć wręcz. HP: 10 Pkt Statystyk: Siła: 1 Żywotność: 1 Zwinność: 5 Inteligencja: 1 Portret: Umiejętności: Zatrucie Outfit:
======================================================================
Zwierzę: Duży robak Punkty doświadczenia: 30 Opis: Na świecie istnieje pewien rodzaj robaków o powiększonej masie ciała. Bywają 30, a nawet 80 razy większe od ich małych odpowiedników. Duże robaki można spotkać głęboko w lasach. Taktyki: Duży robak jest dość niebezpieczny dla słabych przeciwników walczących w bezpośredniej walce. Jego siła sprawia, że potrafi naprawdę zadać silny cios, a na dodatek potrafi wzmocnić ten cios umiejętnością "silne uderzenie". Przeciwnicy robaka atakujący na odległość mają uproszczone zadanie. Duży robak nie jest szybki i ma dużą objętość ciała, co sprawia, że łatwo go trafić ze strzały nei podchodząc do niego. HP: 30 Pkt Statystyk: Siła: 5 Żywotność: 3 Zwinność: 1 Inteligencja: 1 Portret: Umiejętności: Silne uderzenie Outfit:
======================================================================
Zwierzę: Wilk Punkty doświadczenia: 45 Opis: Często mylony z "czwornożnym przyjacielem człowieka" co kończy się... odgryzioną kończyną. Wilki wyglądają naprawdę groźnie jak "pochwalą się" swoimi kłami. Występowanie wilków to polany i lasy. Taktyki: Wilk jest przeciwnikiem równym z lekko zaawansowanym bohaterem. Trzeba o tym pamiętać i z byle statystykami nie wybierać się na tą bestie. Wilk jest przeciwnikiem zagrażającym bohaterowi walczącemu w zwarciu. Jego siła wynosi 4, a przy użyciu jego specjalnej umiejętności (ciosu kieł) zwiększa ją do 8. Wtedy to lepiej uważać na siebie. Bohater atakujący z dystansu ma uproszczone zadanie. Wystarczy że stanie nieco dalej od wilka i "ustrzeli" go jak najszybciej. Jeśli jednak wilk się do niego dorwie, zawsze lepiej mieć miksturę leczniczą w zanadrzu. HP: 30 Pkt Statystyk: Siła: 4 Żywotność: 3 Zwinność: 4 Inteligencja: 2 Portret: Umiejętności: Cios kieł (+4siła) Outfit:
====================================================================== Zwierzę:Hiena Punkty doświadczenia: 50 Opis: Stworzenie żerujące na padlinie. Można spotkać dużo osobników tego gatunku na wielu pustyniach. Taktyki: W walce jest bardzo podobna do wilka. Również ma dużą siłę (3) i przy użyciu zdolności "zgryz" zwiększa ją do 5. Zwinność ma większą o 1 co czyni go gorszym przeciwnikiem dla przeciwników walczących na odległość, a zarówno łatwiejszym dla tych walczących bezpośrednio. HP: 40 Pkt Statystyk: Siła: 3 Żywotność: 4 Zwinność: 5 Inteligencja: 2 Portret: Umiejętności: Zgryz (+2siła) Outfit:
======================================================================
Eksperyment: Truciciel Punkty doświadczenia: 65 Opis: "Truciciel" jest to nazwa eksperymentu wychodowanego przez człowieka. U zwykłego pająka wzmocnili kilkukrotnie intensywność gruczołów jadowych i zwiększyli objętość jego ciała. Występują czasami w otoczeniu jadowitych węży (w lasach). Taktyki: Truciciel wydaje się być idealnym potworem dla graczy dystansowych, jednak wszystko może się obrócić gdy natrafi się na jadowite węże. Wojownikom walczącym w zwarciu nie radzę nawet próbować swoich sił na nich bez antidotum. Ich zatrucie nie jest takie jak w przypadku węży, jest dużo silniejsze. HP: 40 Pkt Statystyk: Siła: 2 Żywotność: 4 Zwinność: 2 Inteligencja: 1 Portret: Umiejętności: Wzmocnione zatrucie Outfit:
======================================================================
Zwierzę: Niedźwiedź Punkty doświadczenia: 85 Opis: Potężnie zbudowany czterołap. Jego budowa umożliwia mu przetrwanie wśród innych zwierząt. Zwierzęta z jego gatunku występują nad rzekami i na polanach. Taktyki: Poczynając od niedźwiedzia przeciwnicy stają się już niedopokonania dla bardzo słabych graczy. Jego siła i zwinność są na tyle duże, żeby zagrozić przeciwnikom. Próba walki wręcz z tym stworzeniem może zakończyć się natychmiastową klęską i to nie trylko z powodu jego niezwykłej siły, lecz jego umiejętności "przyciśnięcie". Wtedy to chwyta ofiarę w dwie łapy i rzuca nim bezlitośnie o ziemię, po czym się na niego kładzie. Przeciwnicy atakujący niedźwiedzia z odległości też nie mają łatwo. Atak strzałami może zakończyć się spudłowaniem, a gdy niedźwiedź już ominie atak, zacznie szarżować w stronę przeciwnika. Gdy już dobiegnie, może to się naprawdę źle skończyć. HP: 70 Pkt Statystyk: Siła: 7 Żywotność: 7 Zwinność: 6 Inteligencja: 3 Portret: Umiejętności: Przyciśnięcie Outfit:
======================================================================
Nieumarły: Szkielet Punkty doświadczenia: 90 Opis: Za pomocą magii nekromantów kości człowieka, które samodzielnie mogą myśleć, poruszać się, walczyć. Szkielety można spotkać w kryptach, na cmentarzach i żadko w podziemiach. Taktyki: Szkielet jak na swoją pozycję wśród potworów wydaję się słaby jednak to tylko pozory. Owszem ma małą siłe i mało HP, jednak ma unikalną umiejętność "wyssanie energii" dzięki czemu zabiera 10% HP przeciwnika i przekazuje je sobie. W ciągu walki może wykonać to dwa razy. Gracze dystansowi mogą mieć problem z trafieniem w pojedyncze kości szkieleta. HP: 50 Mana:50 Pkt Statystyk: Siła: 4 Żywotność: 50 Zwinność: 3 Inteligencja: 5 Wrażliwy na: Światło Odporny na: Śmierć Portret: Umiejętności: Wyssanie energii (+ 10% HP przeciwnika, - 25 many) Outfit:
======================================================================
Humanoid: Przemytnik Punkty doświadczenia: 95 Opis:[b] Człowiek, który wkroczył na drogę nieprawości. Niegdyś był handlowcem, jednak został przemytnikiem. Można ich spotkać w portach i miastach. [b]Taktyki: Przemytnik jest przebiegłym i silnym przeciwnikiem. Walczy w zwarciu, lecz czasami zaatakuje z łuku. Przemytnik dla średniego gracza jest odpowiednim przeciwnikiem. Niezależnie czy gracz walczy w zwarciu czy na odległość - przemytnik nie narobi dużo problemów średniemu graczowi. Niekiedy zdarza się, że przemytnik zechce pohandlować z nami, zamiast walczyć. HP: 80 Pkt Statystyk: Siła: 7 Żywotność: 8 Zwinność: 6 Inteligencja: 5 Portret: Umiejętności: Handel Outfit:
======================================================================
Humanoid: Troll Punkty doświadczenia: 105 Opis: Trolle to prymitywne stworzenia żyjące w swoich wioskach, położonych nieopodal ludzkich miast. Trolle są ludem spokojnym, jednak nie można ich lekceważyć. Taktyki: Zwinność, siła i żywotność trolla są na tyle duże, ze robią z niego silnego przeciwnika. Toteż ta zwinność i siła uniemożliwiają na luźną walkę. Najlepszym wyjściem są tu czary obszarowe. Przed takimi zaklęciami nie zdąrzy uciec, a ich moc zrobi swoje. HP: 100 Pkt Statystyk: Siła: 7 Żywotność: 10 Zwinność: 7 Inteligencja: 4 Portret: Umiejętności: Outfit:
======================================================================
Humanoid: Ork Punkty doświadczenia: 120 Opis: Orkowie to człowiekopodobne istoty. Od ludzi różnią się tylko zieloną barwą skóry i ich nieprzeciętną siłą. Żyją w niewielkich miastach i wioskach. Taktyki: Walka bezpośrednia: Dobre uzbrojenie, mocny miecz i kilka mikstur leczenia się przyda na tą istotę. Ork jest silny i ma dużo punktów żywotności. Do tego raz na walke na pewno użyje podwójnego ciosu, czyli ciosu o dwa razy większej sile. Walka na dystans: Najrozsądniejszym wyjściem jest szybko i precyzyjnie wymierzyć w orka, bo jak podejdzie na walkę kontaktową może się to źle skończyć. Magia: Czar który skupia się na danym przedmiocie będzie tu najlepszy. Orka trzeba zabić jak najszybciej, żeby nie dobiegł do maga, bo będzie ciężko. HP: 130 Pkt Statystyk: Siła: 10 Żywotność: 13 Zwinność: 8 Inteligencja: 4 Portret: Umiejętności: Podwójny cios (raz w walce zadaje podwójne obrażenia) Outfit:
======================================================================
Nieumarły: Sługa mrozu Punkty doświadczenia: 125 Opis: Na przestrzeni wieków szkielety pod okiem mistrza mrozu zamieniały się w chodzący lód. Szkielety te można spotkać na lodowych terenach. Taktyki: Sługa mrozu nie jest zwykłym kruchym szkieletem. Zbudowany jest z grubego lodu co daje mu dużą siłę, jednak zmniejsza jego zwinność. Sługa mrozu jest bardziej potworem magiczny. Posiada dużą ilość many, dzięki czemu może rzucać dużo czarów podczas walki. Potrafi zamrozić przeciwnika ma jedną turę i wystrzelić lodowy pociska odejmujący przeciwnikowi 20-30HP. Najlepszą bronią na niego są czary ognia. HP: 130 Mana: 150 Pkt Statystyk: Siła: 9 Żywotność: 13 Zwinność: 6 Inteligencja: 15 Wrażliwy na: Ogień, światło Odporny na: Lód, wodę, śmierć Portret: Umiejętności: Zamrożenie (-50 mana), lodowy pocisk (-25 mana) Outfit:
======================================================================
Humanoid: Elita Punkty doświadczenia: 135 Opis: "Elita" to skrócona nazwa Elitarnej Gwardii Krasnoludów. Elita to wykwalifikowani wojownicy krasnoludów, którym mało kto się może postawić. Można ich spotkać w miastach i kopalniach krasnoludów. Taktyki: Nie można lekceważyć tego przeciwnika, ponieważ może i nie ma żadnych zdolności magicznych, lecz jest bardzo silny. Walka wręcz bez mikstur uzdrawiających, może być tragiczne w skutkach. Najlepszym wyjściem będzie tu daleko dystansowy atak. HP: 140 Pkt Statystyk: Siła: 13 Żywotność: 14 Zwinność: 9 Inteligencja: 6 Portret: Umiejętności: Wojenna pieśń (+ 3 siła) Outfit: <później>
======================================================================
Nieumarły: Duch Punkty doświadczenia: 145 Opis: Zbłąkana dusza poszukująca miejsca gdzie może udać się na wieczny spoczynek. Duchy można spotkać na cmentarzach i kryptach. Taktyki: Jedyną skuteczną metodą na pokonanie ducha są czary światła. Duch ma bardzo dużą zwinność co powoduje trudne trafienie go. Duch ma również dużą ilość many, dzięki czemu w ciągu walki może rzucić kilka razy czar "całus śmierci", który odbiera średnio 30HP. HP: 100 Mana: 200 Pkt Statystyk: Siła: 10 Żywotność: 10 Zwinność: 15 Inteligencja: 20 Wrażliwy na: Światło Odporny na: Śmierć Portret: Umiejętności: Całus śmierci (-40 mana) Outfit: <później>
======================================================================
Humanoid: Barbarzyńca Punkty doświadczenia: 175 Opis: Barbarzyńska rasa pochodzi lodowej wyspy, na której leży miasto Svurel. Zamieszkują już te mroźne tereny bardzo długo, dzięki czemu nie przeszkadzają im te zimne warunki (odporność na lód). Barbarzyńcy nie do wszystkich są wrogo nastawieni, lecz częściej atakują bez opamiętania. Zamieszkują wielkie tereny na lodowej wyspie, lecz można ich też spotkać w Svurel. Taktyki: Silny czar dystansowy, albo walka dystansowa. Walka wręcz nie ma tu zbytniego sensu, chyba że na wysokim poziomie i z dobrym ekwipunkiem. Szał bojowy - zadaje 5x większe obrażenia wręcz, rzut toporem - podwójne obrażenia; na dystans. HP: 200 Pkt Statystyk: Siła: 18 Żywotność: 20 Zwinność: 17 Inteligencja: 10 Odporny na: Lód Portret: Umiejętności: Szał bojowy, rzut toporem. Outfit: <później>
======================================================================
Humanoid: Adept magii Punkty doświadczenia: 190 Opis: Osoba biorąca udział w lekcjach magii u największych mistrzów. Nie znają tyle czarów jak ich mistrzowie jednak też są dobrzy w tej sztuce. Można ich spotkać w uczelniach magii. Taktyki: Mało jakich profesji jest na niego dobrych. Jedyną skuteczną techniką walki z tym przeciwnikiem jest atak bezpośredni. Jego najsilniejszą bronią jest mała kula ognia o wielkości 3x3 zadająca od 40-50 obrażeń, a punkt przyłożenia to środek kuli, więc gdy będziemy bezpośrednio niego, rzucając kulę ognia, porazi też siebie. Polecam też stanie na ukos do niego, gdyż potrafi udeżyć "ognistą falą" pochłaniającą aż 80-90 HP. HP: 120 Mana: 250 Pkt Statystyk: Siła: 12 Żywotność: 12 Zwinność: 12 Inteligencja: 25 Portret: <później> Umiejętności: mała kula ognia (- 25 mana), leczenie (-50 mana, +50HP), ognista fala (-150 mana) Outfit: <później>
======================================================================
Humanoid: Minotaur Punkty doświadczenia: 200 Opis: Żadko spotykana istota. Krążą plotki o tym, że ich rasa wygineła dawno temu w bitwie o "rzekę życia". Jednak to nic nie znaczące plotki. Zamieszkują górzyste tereny, gdzie trudno je zauważyć. Te trudne warunki życia wyszkoliły tą rasę na potężnych wojowników. Taktyki: Istoty te nie posiadają jakiś szczególnych umiejętności. Są silne i mocne, co przeszkadza w walce w zwarciu. Natomiast dla magii i dystansowej walki minotaur nierobi zbytniego zagrożenia. HP: 250 Pkt Statystyk: Siła: 22 Żywotność: 25 Zwinność: 20 Inteligencja: 7 Portret: Umiejętności: Outfit: <później>
======================================================================
Zwierzę:Żabi suwener Punkty doświadczenia: 235 Opis: Wielka bagienna żaba uznawana za żabiego władcę. Ma toksyczne, trujące ciało, dzięki czemu inne drapieżniki jej nie zagrażają. Występuje na wyżej wspomnianych bagnach. Taktyki: Nie dać się opluć kwasem - to najważniejsza rzecz. Kwas tej żaby odbiera nawet po 200HP. Kwasem pluje na 5 kratek przed siebie, więc najlepszym rozwiązaniem jest stać conajmniej 6 kratek od żaby, albo na ukos (z tyłu) od niej. HP: 270 Pkt Statystyk: Siła: 23 Żywotność: 27 Zwinność: 27 Inteligencja: 8 Wrażliwy na: Ogień Odporny na: Woda Portret: Umiejętności: Plucie kwasem Outfit: <później>
======================================================================
Eksperyment: Mocny Truciciel Punkty doświadczenia: 255 Opis: Nowa wersja eksperymentu "Truciciel". Roboczo ta wersja nosiła nazwę "Zatruwacz", lecz ludzie chcieli, aby pamiętano o pierwszej wersji i nazwano go "Mocny Truciciel". Jego jad i prędkość z jaką się poruszą są o wiele silniejsze, lecz ma i słaby punkt - w bardzo niskich temperaturach poprostu umiera. Można je spotkać w puszczach. Taktyki: Nie atakować wręcz! Jego jad działa przez 10 tur i co turę odbiera po 50HP. Jedynym rozsądnym wyjściem jest atak z dystansu, a jeszcze lepszym - za pomocą zaklęć lodu. HP: 270 Pkt Statystyk: Siła: 20 Żywotność: 27 Zwinność: 30 Inteligencja: 8 Wrażliwy na: Lód Portret: Umiejętności: Silne zatrucie Outfit:
======================================================================
Nieumarły: Wampir Punkty doświadczenia: 280 Opis: Nieumarła istota. Wampir jest to istota powstała pzez ugryzienie innego wampira. Występowanie wampira to najczęściej krypty. Taktyki: (od 20 potwora w górę taktyki niepodane) HP: 300 Mana: 250 Pkt Statystyk: Siła: 23 Żywotność: 30 Zwinność: 29 Inteligencja: 25 Wrażliwy na: Światło Odporny na: Śmierć Portret: Umiejętności: Wyssanie życia (+ 45% HP przeciwnika, - 125 many) Outfit:
======================================================================
Humanoid: Berserker Punkty doświadczenia: 300 Opis: Barbarzyńska elita. Berserkerzy są znani z tego, że po wypiciu pewnych napojów zwiększają swoją siłe dziesięciokrotnie. Występowanie to tereny barbarzyńców. Taktyki: HP: 320 Pkt Statystyk: Siła: 28 Żywotność: 32 Zwinność: 30 Inteligencja: 14 Odporny na: Lód Portret: Umiejętności: Berserk (10x większe obrażenia) Outfit:
======================================================================
Eksperyment: Beholder Punkty doświadczenia:320 Opis: Ludzki eksperyment, który został stworzony w oparciu o broń. Miał za pomocą swojego oka kopiować wszystko co zrobili przeciwnicy podczas bitwy. Jednak tak jak większość eksperymentów wymknął się spod kontroli. Spotykany w podziemiach. Taktyki: HP: 340 Mana: 350 Pkt Statystyk: Siła: 25 Żywotność: 34 Zwinność: 15 Inteligencja: 35 Portret: Umiejętności: Kopiujące oko (kopiuje atak przeciwnika, -50 mana), piorun (-150 mana, - 100HP) Outfit:
======================================================================
Humanoid: Czarownik Punkty doświadczenia: 350 Opis: Doświadczony mag, który używa potężnych ognistych zaklęć. Spotkanie z nim, może być dość nieprzyjemnie. Sptkać go można w uczelniach i lochach. Taktyki: HP: 320 Mana: 400 Pkt Statystyk: Siła: 25 Żywotność: 32 Zwinność: 25 Inteligencja: 40 Portret: Umiejętności: mała kula ognia (- 25 mana, 50-60HP), leczenie (-50 mana, +50HP), ognista fala (-150 mana, 90-100HP), inferno (-200 mana, 6x6 - 150-200HP) Outfit:
======================================================================
|